"Anytime, anywhere learning"

Истинското „навсякъде, по всяко време” обучение.

„Смартфоните конкурират лаптопите и настолните компютри от няколко години насам и те са по-достъпни”, казва Майкъл Флууд, мениджър по образователни решения в АТ&Т. Въпросът е как да имаме устройства със силата на компютри и достъпа до информация, която ще ги направи по-ефективни в ръцете учениците и студентите.
„Лаптопите и нетбуците, така употребяеми и полезни от учениците, не са с тях през цялото време, но колкото повече ги обвързваме с други ученици и учители извън класните стаи, толкова повече те се нуждаят от своите устройства”, казва Флууд. „Те няма да ползват нетбуук по време на обяд, но ще имат телефон, с който ще проверят отговорите на зададените въпроси.”
Учениците със смартфони, 3G или 4G достъп, могат да ги използват в автобуса, за да следят последната информация относно изпратено задание, например, по пътя си към вкъщи. Могат да си пишат домашното докато чакат пред зъболекарския кабинет. Това е истинската сила на мобилното обучение
„Всяко едно дете направи всяка една част от своето домашно навреме”, казва професор Норис. „Това е доста необичайно.Истинската сила на мобилното обучение е тъкмов  това: ако ученикът трябва да отиде на тренировката на малката си сестра, няма да носи книгите на игрището, но също така няма и да гледа как сестра му играе, за това той изважда своя смартфоун и си свършва работата”.  
Мобилните устройства не само представляват голям интерес сред учащите, смартфоните също са доказани и като средство за подобрение на работата в класната стая.
През 2008г., гимназиите в Северна Каролина започват програма, за да видят дали могат да подобрят нивото на преподаваната алгебра на ученици с нисък бюджет, които нямат интернет вкъщи. Програмата се кава „Project K-Nect”, стартирала със 150 деветокласници, на които са дадени смартфони, оборудвани със съдържанието, необходимо за конкретната тема- алгебра 1. Проектът  избира tech-savvy teachers, които вече са използвали поодбни технологии в класните стаи, за да обогатяват курсовете и обучението. Притежаващи телефони, оборудвани с необходмиата информация, с която да боравят в и извън класната стая, учениците са мотивирани и окуражени да ги използват по-често. Използвайки социалните мрежи и приложения на техните телефони, както и други интернет ресурси, както Algebra.com. И така до края на годината, средния успех на учениците на тестовете по математика се е повишил с 30%.
„Това са ученици, които изпитваха затруднения по математика, за сега някои от тях дори се замислят да продължат образованието си с математика. Някои от тях са ученици в училище, пък взимат уроци по висша математика”, казва Кристин Аткинс, която е сред основателите на проекта K-Nect program.
Съотношението едно към едно спрямо учениците към мобилните устройства е ключът към движението на образованието напред, вярва Солоуей.

2 коментара:

  1. Би било крайно нелогично да се опитва да се спрат учениците да използват точно тази страна на технологията. Нейното ограничаване е нужно в някои случаи, защото е крайно възможно да се опита да се използва като средство за мамене по време на тестове в името на лична изгода, но извън това, аз виждам доста приложения които са възможни не само в час, но и извън него. Например, преподавател с такъв телефон влиза в мрежа с телефоните на учениците, и започва урока си. На всеки 20 секунди учениците трябва да въведат личен код, за да удостоверят, че не са заспали. В случай, че не успеят да го направят в пет секунден срок, телефонът включва едно специално приложение, което започва да обижда родата на дадения ученик до девето коляно с цел да го засрами, вкара малко хумор в класната стая, и по възможност да подсигури че повече няма да спи по време на час, без значение доколко този уважаем господин е уморен защото е пил снощи, или чудесната госпожица е прекарала във фейсбуук заради което не е успяла да си легне рано. Смартфоните са пътят към правосъдието, в което ако не внимаваш, трябва да страдаш, както казват всички учебници по педагогика.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Относно маменето по време на изпит - невъзможно е, тъй като се създава определен акаунт с ограничени права. Единствено се отваря това, което му е нужно на студента.

      Изтриване