- Стимулиране на участието – мобилните технологии дават възможност за
участие от всякъде по всяко време. Това дава възможности за включване в
учебния процес както на хора, чиито ангажименти не им позволяват да
участват в традиционна форма, така и на хора, които живеят в географски
отдалечени райони и не могат да си позволят да пътуват до университета
всеки ден или да живеят под наем близо до него.
- Повишена самооценка – овладяването на работата с различни
информационни и комуникационни технологии дава на студентите
самочувствието, че ще могат и в бъдеще да се справят с дигиталната
революция, а също така и увереността, че ще си намерят по-добре платена
работа с придобитите компютърни умения.
- По-добро финансиране – поредица от стратегически политически
документи бяха приети от държавите и международните политически
организации в планетарен мащаб. Това означава, че чрез различни проекти
могат да се осигурят фондове за закупуване и инсталиране на мобилни
технологии както от правителствени, така и от неправителствени
институции.
- Създаване на виртуални общности, в които студентите взаимно се
подпомагат с практически съвети – мобилните технологии дават възможност
за перманентен контакт между студентите, обмен на материали, обсъждане
на концепции и хипотези, създаване на чувство за сътрудничество и
взаимно подпомагане.
- Персонализирано обучение – всеки студент учи със свой собствен темп
когато, където и както му е удобно. Преодолява се недостатъкът на
традиционното обучение, при който всички трябва да се съобразяват с
темпото на преподавателя.
- Достъпност за хората с увреждания – мобилните устройства разполагат
с различни хардуерни и софтуерни приложения, пригодени за хора с
различни увреждания, които трудно се интегрират в традиционната класна
стая, в която информацията е предимно словесно представена и понякога
визуално.
- Електронно оценяване (SMS тестове) – в много случаи при
традиционната форма на обучение студентите пропускат важни тестове
поради транспортни проблеми, неправилно разпределение на времето и други
непредвидени обстоятелства. При SMS теста всеки студент може да избере
времето, в което да го попълни и мястото, откъдето да го попълни.
Разбира се, тук възниква въпросът за възможността за неправомерно
използване на помощни материали, но ако тестът е с фиксирано време за
попълване, тази възможност би отпаднала.
- Възможност за всеки студент да управлява личната си информация
(електронна поща, програма, съобщения от преподаватели и състуденти).
- Електронно портфолио – всеки студент може по всяко време да
преглежда личното си електронно портфолио. Така той може да следи
собственото си развитие, да обмисля бъдещите си образователни интереси и
да преценява възможните пътища за кариерно развитие и израстване.
Студентка съм и благодарение на мобилните технологии своевременно мога да науча резултатите си от някое задание или каква ще бъде новата курсова работа по даден предмет.Чрез интернет комуникацията между студенти и преподаватели се улеснява значително.
ОтговорИзтриванеМобилните технологии улесняват процеса на обучение до такава степен, че той става приятен и преминава неусетно.
ОтговорИзтриване